Головна сторінка | Архів новин | Архіви в світі | Корисні посилання | Контакти | Карта порталу

Упродовж звітного періоду відбулися певні позитивні зрушення у вирішенні важливого питання забезпечення збереженості документів Національного архівного фонду України.
Архівному відділу Тячівської райдержадміністрації надано додатково приміщення площею 105 кв. м. в якому зроблено поточний ремонт і закуплено 432 пог. м. стелажного обладнання, виділено кошти у сумі 65 тис. грн. для придбання архівних коробок, офісних меблів, стрічкових жалюзів.
В архівному відділі Свалявської райдержадміністрації зроблено поточний ремонт робочого кабінету площею 18 кв. м. та придбано офісні меблі й багатофункціональний принтер.
Протягом 2017 року в архівному відділі Мукачівської міської ради штатна чисельність працівників збільшилась на одну одиницю. Загальна кількість працівників складає чотири особи, що значно покращує продуктивність роботи відділу, а також для працівників відділу придбано два комп`ютери та сканер.
Архівними відділами Виноградівської та Воловецької райдержадміністра-цій закуплено архівні коробки для картонування документів.
На підставі підписаної інвестиційної угоди між Угорщиною та Закарпаттям, в рамках Східного партнерства ЄС проводиться реконструкція будівлі держархіву в м. Берегові. Протягом 2017 р.: замінено чотири вікна, троє дверей. Проведено ремонт робочих кабінетів із заміною електромережі: №2 – 24,3 кв. м.; №9 – 21,7 кв. м.; №11 – 23,7 кв. м.; коридор 22 кв. м., а також зроблено ремонт двох архівосховищ загальною площею 148,8 кв. метрів.
В рамках Програми забезпечення збереженості документів встановлено 528 пог. м. металевих стелажів системи Dexion Salgo та отримано засоби, необхідні для забезпечення збереженості документів. Зокрема: 2 осушувача повітря, інструменти і витратні матеріали для реставрації архівних документів, а також 3500 коробок з безкислотного картону для зберігання документів.
Нині в області триває процес створення єдиної системи архівних установ для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, що не належать до НАФ, але є необхідними для соціального захисту громадян. Станом на 01.01.2018 р. в області діє 40 трудових архівів, ще 2 перебувають у процесі організації діяльності. При міських радах створено 2 трудові архіви, при районних радах 4, при сільських та селищних радах 34. Юридичними особами є 5 трудових архівів. За звітній період утворено трудовий архів: при Великоберезнянській селищній раді.
Загальна площа архівосховищ трудових архівів становить 919 кв. м., на обліку в цих архівних установах нараховується 68286 од. зберігання. Упродовж 2017 р. працівниками трудових архівів виконано 5740 запитів громадян з соціально-правових питань, що на 1112 більше, ніж у 2016 році.
За інформацією начальників архівних відділів райдержадміністрацій, міських рад упродовж звітного періоду з місцевого бюджету профінансовано трудові архіви області у сумі 1 млн. 441 тис. гривень.
Тривають роботи зі створення трудових архівів у Іршавському та Хустському районах.
Архівні установи області виконали завдання з комплектування всіма видами документів. На постійне зберігання прийнято 7314 од. зб. управлінської документації та 2667 од. зб. документів з особового складу від ліквідованих підприємств, установ і організацій.
З метою поліпшення умов зберігання документів НАФ у минулому році держархівом закартоновано і перекартоновано 52204 од. зб., архівними відділами 4684, працівниками архівних установ області проведено ремонт документів з паперовою основою на 19459 арк., оправлено та підшито 2237 од. зберігання. Під час проведення перевіряння наявності документів перевірено 24424 од. зберігання.
Важливий напрям архівної роботи – створення та розвиток науково-довідкового апарату до документів НАФ. Архівними установами області удосконалено і перероблено описів управлінської документації на 1452 од. зберігання.
На засіданнях ЕПК держархіву та ЕК архівних відділів у минулому році схвалено: описів справ на управлінську документацію 26577 од. зб., описів справ на документи особового походження 23 од. зб.; погоджено: описів справ з особового складу 9687 од. зб., номенклатур справ 154, інструкцій з діловодства 53, положень про експертні комісії 50, положень про архівний підрозділ 54.
Значна увага приділялася питанням контролю за станом діловодства та організації зберігання документів в архівних підрозділах установ-джерел формування НАФ. Працівниками відділу формування НАФ та діловодства, начальниками архівних відділів проведено 49 комплексних, 48 тематичних та 35 контрольних перевірок служб діловодства, експертних комісій та архівних підрозділів.
З метою підвищення кваліфікації працівників служб діловодства, членів експертних комісій підприємств, установ, організацій-джерел формування НАФ, працівниками архівних установ області проведено 19 семінарів, загалом у семінарах взяло участь 373 слухачі.
Популяризації діяльності архівних установ сприяє активна взаємодія із засобами масової інформації. Так, у 2017 році підготовлено та проведено: 7 радіопередач, 8 телепередач, на сторінках періодичної преси опубліковано 27 документальних публікацій. Слід відзначити активну співпрацю із засобами масової інформації начальників архівних відділів: Іршавської райдерж-адміністрацій та Ужгородського міського архівного відділу.
Загальна кількість підготовлених і проведених архівними установами виставок копій архівних документів становить 71, у тому числі держархівом організовано і проведено 27 виставок. Активну виставкову роботу проводили також архівні відділи Великоберезнянської, Іршавської та Мукачівської райдержадміністрацій.
Подальшого розвитку дістала нова форма виставкової діяльності – Інтернет – виставки. На сьогодні на офіційному веб-сайті держархіву функціонує 10 он-лайнових виставок.
У читальних залах держархіву в минулому році працювало 357 дослідників, у тому числі 33 іноземних, для користувачів читальних залів видано 13162 справи, а в архівних відділах у читальних залах працювало 24 дослідника, яким видано 847 справ.
Протягом 2017 року до держархіву надійшло 5977 запитів від юридичних та фізичних осіб. А всіма архівними установами області за звітний період виконано 19757 запитів. Всі запити виконано у встановлені законодавством терміни.
У минулому році міжнародна діяльність архіву була спрямована на подальшу активізацію двостороннього співробітництва з архівними службами іноземних держав, проведено ряд міжнародних зустрічей, переговорів та взято участь у багатьох міжнародних конференціях, семінарах й інших заходах, що проводилися у рамках міжнародного співробітництва:
Працівники держархіву взяли участь у 32 іміджевих заходах (прес-конференції, брифінги, відкриття документальних виставок, виступи на радіо та телебаченні).
На початок
На початок